close
Kupno kampera na firmę – co należy wiedzieć

Kupno kampera na firmę – co należy wiedzieć

Zakup kampera w ramach działalności gospodarczej to coraz chętniej wybierane rozwiązanie wśród przedsiębiorców. Kampery możemy potraktować jako koszt uzyskania przychodów, pełniące jednocześnie funkcję mobilnego biura czy środka transportu w firmie. Sprawa jednak nie jest tak prosta, jak mogłoby się wydawać… Co zatem należy wiedzieć o zakupie kampera na firmę i kto może się na to zdecydować? Zobaczcie sami!

Czym jest koszt uzyskania przychodów?

Pandemia koronawirusa nam wszystkim dała się we znaki, a co za tym idzie, mniejsze i większe firmy z czasem zaczęły rozważać zakup kampera. Nic w tym dziwnego! Zgodnie z aktualnie obowiązującymi ustawami kampery stanowią w pełni bezpieczne, a jednocześnie przenośne biuro sprzyjające pracy zdalnej. Aby jednak zakup kampera na firmę mógł mieć miejsce, należy spełnić kilka kluczowych warunków. Mowa tutaj m.in. o kwestii podatku VAT czy kosztach uzyskania przychodów. Te drugie mają bowiem niebagatelne znaczenie! Koszt uzyskania przychodów to wydatek każdego rodzaju, który związany jest z prowadzeniem działalności gospodarczej danego rodzaju, co więcej – został on gospodarczo uzasadniony. Co to tak naprawdę oznacza? Koszty te pozostają w związku przyczynowo-skutkowym z osiąganymi przychodami, tym samym mają one na celu osiągnięcie czy zachowanie źródła przychodów.

  • Telefony i akcesoria - porównaj na Ceneo.pl

Kampery a rodzaj działalności gospodarczej

Decydując się na zakup kampera na firmę, należy również wziąć pod uwagę charakter prowadzonej działalności. Co mamy na myśli? Otóż specyfika waszej firmy czy branży decyduje o tym, jakie wydatki mogą zostać zaliczone do kosztów. To jednak podlega indywidualnej ocenie każdego przedsiębiorcy. Niemniej jednak podatnik jest zobowiązany do wykazania związku między jego działalnością a poniesionym kosztem w razie rutynowej kontroli. Co istotne, kupno kampera powinno być powiązane z usługami oferowanymi przez was przynajmniej w małym stopniu. Kampery mogą bowiem zostać uznane jako środek transportu wykorzystywany w trakcie służbowych wyjazdów czy środek promocji waszych usług. Ciekawym rozwiązaniem może także okazać się oklejenie kampera grafiką reklamową!

Kampery na sprzedaż bądź wynajem znajdziecie na stronie kampery – sprzedaż w klf24.pl

Zakup kampera a podatek VAT

Jak widzicie, zakup kampera w ramach prowadzonej przez was działalności gospodarczej może przysporzyć sporo trudności. Nie martwcie się jednak na zapas! Wszelkie istotne kwestie z tym związane zostały szczegółowo rozpisane w poszczególnych ustawach. Co za tym idzie, należy wziąć także pod uwagę możliwe ograniczenia nałożone na pojazdy osobowe. Jeżeli zdecydowaliście się na zakup kampera wyłącznie w celach służbowych, wówczas przysługuje wam pełne prawo do odliczenia 100% kwoty podatku. To jednak pamiętajcie, iż pojazd ten musi spełniać kilka kluczowych warunków. Sposób jego wykorzystania musi zostać wcześniej określony, a jednocześnie potwierdzony poprzez prowadzoną działalność. Konstrukcja wybranego przez was pojazdu powinna natomiast wykluczać jego wykorzystanie w celu innym aniżeli służbowy. Podatnik będzie również zobowiązany do zgłoszenia informacji VAT-26 w terminie 7 dni od daty zakupu kampera.

W przypadku kamperów, które zostaną wykorzystane prywatnie i służbowo, sprawa wygląda nieco inaczej. Wówczas podatnik może odliczyć podatek VAT o wartości 50% kwoty – oczywiście, o ile Dopuszczalna Masa Całkowita jest mniejsza bądź równa 3500 kg. Kampery o DMC przekraczającej tę wartość pozwalają podatnikowi na odliczenie 100% kwoty podatku VAT.

Zakup kampera na firmę wiąże się z wieloma korzyściami, a także i ograniczeniami. Określenie jego przeznaczenia – służbowego bądź prywatnego, może okazać się w tym wypadku kluczowe! Tym sposobem rozwiejecie możliwe wątpliwości dotyczące kwestii podatków, a kamper będzie mógł pełnić swoją rolę bez problemu!

28 grudnia 20213601Views1Comment

Bezpieczny zakup wycieczek zagranicznych dzięki opiniom online

Tęsknota za domem – jak sobie poradzić podczas pracy za granicą?