Nowa sześcioosobowa kolej linowa na SkiArena Szrenica ruszy w najblizszy weekend (18-19.12.2010) . Karkonosz – Ekspress przeszedł pomyślnie wszystkie odbiory techniczne.
Nowa sześcioosobowa kolej linowa na SkiArena Szrenica ruszy w najblizszy weekend (18-19.12.2010) . Karkonosz – Ekspress przeszedł pomyślnie wszystkie odbiory techniczne.
Nowy wyciąg jest najdłuższym tego typu w Polsce. Jego długość to 2.393 m. Narciarze na górę wjadą w zaledwie osiem i pół minuty. Dolna stacja kolei powstała tuż obok istniejącej dolnej stacji kolei linowej „Szrenica I”. Górna stacja zlokalizowana jest 300 m powyżej rozwidlenia nartostrad Lolobrygida i Śnieżynka. W ciągu godziny na górę wyjedzie prawie 2 tysiące osób. To oznacza potrojenie dotychczasowej przepustowości z rejonu stacji dolnych obu kolei.
Wyciąg nie jest uzbrojony w plastikowe osłony. Ma to związek z wiejącymi u nas silnymi wiatrami. Takie osłonny, zwłaszcza gdy są otwarte, działają jak żagiel, co mogłoby doprowadzić do zatrzymywania wyciągu. Tymczasem chodzi o to, aby pracował on nawet, gdy wiatr uniemożliwia wjazd istniejącą koleją linową „Szrenica II” ze stacji pośredniej.
Kolej Linowa „Karkonosz – Express”
krzesła: 6 osobowe
długość : 2.393 m
różnica poziomów : 508,1 m
zdolność przewozowa : 1985 osób / godz.
usytuowanie stacji dolnej : 713,5 m n.p.m.
usytuowanie stacji górnej : 1.221.6 m n.p.m.
Na nowy sezon zimowy 2010/2011 przebudowana została część nartostrad. Została poszerzona nartostrada Śnieżynka. Powstał nowy łącznik między nartostradą Śnieżynka i Puchatek, a także nowy łącznik do Hali Szrenickiej od nartostrady Lolobrygida poniżej górnej stacji nowej kolei linowej. W nadchodzącym sezonie śnieg z armatek będzie na trasach Lolobrygida, Śnieżynka, Puchatek i FIS tak jak w ubiegłych sezonach. W przyszłym roku budowane będą poszerzenia nartostrad FiS i Lolobrygida oraz rozbudowa systemu sztucznego dośnieżania nartostrad na całej ich długości.
Budowa wyciągu nie wpłynęła na ceny biletów, które podniesione zostały o inflację oraz wyższy VAT, jaki obowiązywać będzie od stycznia 2011. Całodniowy karnet w sezonie 2010/2011 będzie zaledwie o 3 złote droży i kosztować ma 79 złotych. Ceny karnetów na Szrenicy są bardzo konkurencyjne.
Dla porównania w Harrachovie i Rokietnicach nad Izerą całodniowy bilet po sezonie kosztuje 81 złotych, a w szczycie sezonu 93 złote (wg kursu średniego NBP 1 CZK = 0,159 zł z dnia 15.10.2010), przy czym w Szklarskiej Porębie jest więcej tras zjazdowych niż w Harrachovie. Nowy cennik.
W tym sezonie na Szrenicy wprowadzony został nowy system biletowy. Teraz każdy narciarz otrzymuje karnet elektroniczny. Nie trzeba, tak jak biletu, wsadzać go do czytnika. Karnety są zbliżeniowe. Wystarczy mieć je w lewej kieszeni kurtki. W niektórych ubraniach są specjalne kieszenie właśnie na takie bilety. System „wolnych rąk” to już standard. Za bilety pobierana jest kaucja, która zwracana jest w kasach i we wszystkich punktach gastronomicznych obok wyciągu na Szrenic